O Starkey
Hearing Technologies

Pomóc ludziom słyszeć - To powód dla którego tu jesteśmy.

  • William F. Austin Bill Austin

    Właściciel oraz CEO

    William F. "Bill" Austin jest założycielem Starkey Hearing Foundation oraz właścicielem i dyrektorem generalnym Starkey Hearing Technologies. Ma ponad 50-letnie doświadczenie w branży słuchowej.

    Austin przekształcił firmę Starkey Labs, małą firmę produkującą wkładki, którą kupił w 1970 roku za 13 000 USD w Starkey Hearing Technologies, największego producenta aparatów słuchowych w USA.

    Niezależnie od tego, jaki osiągnie sukces w biznesie, pan Austin zawsze pamęta, że ​​dar słyszenia może zmienić świat. Założył Fundację Starkey Hearing Foundation opierając ją na swojej wizji: "So the World May Hear". Co roku organizuje z Fundacją dziesiątki misji, odwiedzając ponad 100 krajów. Dzięki jego wsparciu, Starkey Hearing Foundation co roku odwiedza coraz więcej osób na całym świecie.

    Pan Austin otrzymał wiele wyróżnień za swoją działalność filantropijną, w tym: Nagrodę Horatio Alger, meksykańską nagrodę Aztec Eagle, nagrodę Jeffersona, nagrodę Albert Schweitzer Leadership Award, National Caring Award oraz Humanitarian Award przyznawaną przez Variety International.

    Zobacz bio
  • Tani Austin Tani Austin

    Dyrektor ds. Filantropii

    Uzyskując tytuł Filantropki Roku na Pierwszym Szczycie Kobiet na Zgromadzeniu Ogólnym ONZ w 2015 roku, Tani rozpoczęła rozwijać program dotyczący ochrony słuchu, dostarczając bezcenny dar słyszenia ludziom na całym świecie. Jako dyrektor ds. filantropii jest odpowiedzialna za działania humanitarne w Starkey Hearing Technologies, skupiając się wzbudzaniu poczucia odpowiedzialności społeczności za lokalne ośrodki zdrowia zajmujące się badaniem słuchu. 

    Każdego roku Tani wraz ze swoim mężem - założycielem i dyrektorem Starkey Hearing Technologies - bierze udział w licznych misjach służących poprawie jakości słyszenia. Do tej pory odwiedziła ponad 100 krajów zapewniając aparaty słuchowe i pomoc ludziom z wadami słuchu. Jej nieustające wysiłki sprawiły, że fundacja Starkey Hearing Foundation stała się światowym liderem w dziedzinie rozwoju trwałych wspólnotowych systemów protetyki słuchu.

    Tani ma ponad 30 lat doświadczenia w branży aparatów słuchowych - od 10 lat prowadzi swój własny gabinet protetyki słuchu, pracuje w Illinois Department of Public Health (Wydziale Zdrowia Publicznego w Illinois) jako inspektor ds. dystrybucji aparatów słuchowych, jest sekretarzem w Illinois Hearing Society (Stowarzyszeniu Protetyków Słuchu w Illinois) i w National Board of Certification in Hearing Sciences (Krajowym Komitecie Ceryfikacji w dziedzinie Nauk o Słuchu).

    Zaangażowanie Tani w filantropię wykracza poza dziedzinę słyszenia.  Wspierając liczne zarówno lokalne, jak i globalne organizacje charytatywne, swoją inspirującą wizją i bezinteresownym poświęceniem pomaga zmieniać życie niezliczonych ludzkich istnień.

    Zobacz bio
  • Brandon Sawalich Brandon Sawalich

    Prezes

    Brandon Sawalich rozpoczął karierę w firmie Starkey Hearing Technologies w 1994 roku i kierował różnymi zespołami w całej organizacji, w tym obsługą klienta, marketingiem i sprzedażą. Jako prezes Sawalich kieruje globalnym zespołem ponad 5000 pracowników z placówkami w 23 krajach.

    Sawalich wykorzystuje swoje rozległe doświadczenie branżowe i zrozumienie dla naszych klientów i pracowników, aby pozycjonować Starkey Hearing Technologies jako wiodącego dostawcę najlepszych rozwiązań słuchowych. Współpracuje z zespołem kierowniczym i liderami w całej organizacji, aby zdefiniować i wdrożyć strategiczny kierunek firmy Starkey Hearing Technologies, wspierać misję i cele firmy oraz rozwijać partnerów na całym świecie.

    Sawalich jest prezesem Hearing Industries Association.

    Zobacz bio
  • Achin Bhowmik Achin Bhowmik, Ph.D.

    Chief Technology Officer i Wiceprezes wykonawczy ds. Inżynierii

    Jako Dyrektor ds. technologii orazi Wiceprezes ds. Inżynierii w Starkey Technologies, dr Achin Bhowmik kieruje badaniami i rozwojem produktów w firmie.

    Zanim dołączył do Starkey, dr Bhowmik był wiceprezesem i dyrektorem generalnym Perceptual Computing Grup w firmie Intel Corporation. Tam odpowiedzialny był za badania i rozwój, inżynierie, operacje i biznes w obszarze interaktywnych systemów komputerowych, wizji komputerowej, sztucznej inteligencji, autonomicznych robotów, dronów etc.

    Dr Bhowmik zajmuje stanowisko adiunkta, doradza w badaniach i wykładach na kierunkach związanych z oddziaływaniem między ludźmi, a komputerem oraz percepcyjnych technologii komputerowych w Liquid Crystal Institute na Uniwerytecie Kent , Uniwersytecie Kyung Hee, Seul, Indyjskim Instytucie Technologii, Gandhinagar, Uniwersytecie Stanford i Uniwersytecie California w Berkeley.

    Dr Bhowmik ma ponad 200 publikacji, w tym dwie książki i 34 wydanych patentów.

    Zobacz bio
  • Sara Burdak Sara Burdak, Au.D.

    Dyrektor ds. Audiologii

    Dr Sara Burdak dołączyła do Starkey Technologies jako audiolog w roku 1999. W ciągu ostatnich 16 lat, Burdak pracowała wdrażając różne programy do naszej globalnej bazy klientów. Jest odpowiedzialna za rozwój i dostosowanie globalnej strategii Starkey, odnosząc się do programów edukacyjnych i szkoleniowych, Departamentu Spraw Weteranów i relacji z klientami. Sarah Burdak uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie nauk Audiologii i Mowy z Michigan State University, oraz stopień magistra w audiologii z Wayne State University.

    Zobacz bio
  • bio_andy_dulka Andy Dulka

    Chief Information Officer

    Andy Dulka is responsible for leading Starkey’s Global Information Technology (IT) teams. He collaborates with teams throughout the organization to identify and execute technology simplification, business enablement and transformative efforts to achieve market and revenue growth. He brings over 20 years of experience and knowledge of applying technology to enable business success, drive operational efficiency and develop teams.

    Andy joined Starkey in 2018 as Vice President of Global Applications and brings deep technology experience in the retail, financial services, and manufacturing industries. Prior to joining Starkey, Andy held CIO, Chief Architect and other IT executive-level positions within Regis, Allianz and Best Buy. He earned his bachelor’s degree in mathematics and computer science from Saint John’s University (MN).

    Zobacz bio
  • Dave Fabry Dave Fabry, Ph.D.

    Chief Innovation Officer

    As Chief Innovation Officer, Dave Fabry, Ph.D., leads end-to-end innovations within our clinical audiology department. His collaboration with our engineering and marketing teams allows Starkey Hearing Technologies to continue to design and provide superior products.

    
Dave Fabry received his Ph.D. in hearing science from the University of Minnesota. Subsequently, he divided his career between academic/clinical roles at the Mayo Clinic, Walter Reed Army Medical Center, the University of Miami Medical Center, and several industry positions. He served as President and Board Member of the American Academy of Audiology and was recently elected to the Board of Directors of the American Auditory Society.

    Additionally, Dave Fabry has served as Editor-in-Chief of Audiology Today since 2008 and is a past Editor of the American Journal of Audiology and Section Editor of Ear and Hearing. He is licensed as an Audiologist in Minnesota, Florida, and Rwanda.

    His 30+ years of industry experience and proven ability to implement forward-thinking concepts is instrumental in shaping the future innovations at Starkey Hearing Technologies.

    Zobacz bio
  • bio_jeff_geigel Jeff Geigel

    Executive Vice President of International Retail

    Jeff Geigel has over 20 years of experience in the hearing healthcare industry and a record of success building and leading dynamic, high-growth organizations and developing the teams within them.

    In his role as Executive Vice President of International Retail, Jeff Geigel is responsible for leading Starkey’s non-US retail clinics and teams. He collaborates with these global teams to identify and execute on market growth strategies, investment opportunities, patient experience and clinic operations improvements, and team development. Under his leadership, Starkey’s retail business achieves sustainable, profitable growth while delivering a world-class patient experience.

    Prior to Starkey Hearing Technologies, Jeff Geigel held president, chief executive and many other executive-level positions within retail and wholesale hearing healthcare organizations. Jeff Geigel’s extensive experience in, and knowledge of, retail sales and operations, team development and strategic planning enables him to successfully lead Starkey’s global retail teams to be market growth leaders.

    Jeff Geigel has a bachelor’s degree in social sciences from the University of Ottawa and holds multiple financial certifications.

    Zobacz bio
  • bio_archelle_georgiou Archelle Georgiou, MD

    Chief Health Officer

    Archelle Georgiou, MD, is the Chief Health Officer for Starkey. She is responsible for Starkey’s initiative to improve individuals’ overall wellness and quality of life through our products and better hearing. She develops and maintains strategic relationships within the medical community, oversees the Healthable features embedded in the company’s hearing aids, and brings hearing health to the forefront of overall health.

    Dr. Archelle Georgiou is a nationally recognized physician, author, medical executive and health reporter. She earned her medical degree from the Johns Hopkins University School of Medicine and served as a senior executive and the Chief Medical Officer of UnitedHealth Group from 1995 to 2007. Since 2008, she has used Georgiou Consulting as her business platform to coordinate a diverse portfolio of relationships, clients and projects that ultimately improve health and the healthcare system. As a medical expert, she has covered over 1,200 medical topics during her weekly segments on KSTP-TV, the ABC affiliate in Minneapolis-St. Paul. Based on her interactions with viewers, Archelle Georgiou developed the CARES Model, a five-step approach that consumers can use to make healthcare decisions, and in February 2017, published her first book, Health Care Choices: 5 Steps to Getting the Medical Care You Want and Need (Rowman & Littlefield).

    Archelle Georgiou was trained and board certified in Internal Medicine.

    Zobacz bio
  • bio_chris_hillman Chris Hillman

    Wiceprezes ds. Operacji

    Z ponad 20-letnim doświadczeniem w produkcji oraz planowaniu strategicznym, Chris Hillman jest odpowiedzialny za wydajność operacyjną i analizy w Starkey Hearing Technologies. W swojej poprzedniej roli Wiceprezesa i Dyrektora Generalnego Global Services Supply Chain dla GE Healthcare, Hillman bardzo pomyślnie prowadził działalność handlową, łańcuch dostaw oraz planował strategie działań.

    Zobacz bio
  • Mary Jeffries Mary Jeffries

    Główny Officer Strategii

    Mary Jeffries jest odpowiedzialna za budowane strategii, planowanie strategiczne i kluczowe inicjatywy firmy.

    Jeffries ma 30-letnie doświadczenie w prowadzeniu inicjatyw transformacji biznesowej dla największych koncernów , firm rozpoczynających działalność, firm private equity ; w tym na stanowiskach kierowniczych dla marek takich jak Polaroid Corporation, Weber Shandwick, St Paul Venture Capital i ZINK Imaging. Ostatnio Mary Jeffries pracowała jako tymczasowy szef technologii w Starkey Hearing Technologies.

    Zobacz bio
  • Jeffrey Krautkramer Jeffrey Krautkramer

    Chief Human Resources Officer

    Jeffrey Krautkramer holds more than 20 years of experience in human resource leadership, spanning across the industries of manufacturing, financial services, healthcare and consumer food and beverage. As Chief Human Resources Officer, he is responsible for developing and executing strategies to support Starkey Hearing Technologies’ success in the areas of talent management, training and development, and organizational performance.

    Prior to joining Starkey Hearing Technologies, Jeffrey Krautkramer served as Vice President of Human Resources at IDEX Corporation (Illinois), where he built and implemented a global human resource strategy focused on company growth and employee development. Additional leadership roles in human resources include service at Dunkin’ Brands, Bank of America and General Electric.

    Jeffrey Krautkramer is actively involved in the human resources community through service on the alumni board of directors for Michigan State University’s School of Human Resources and Labor Relations, and as a member of the Human Resources Management Association of Chicago (HRMAC). He obtained his bachelor’s degree from the University of Minnesota and his master’s degree in human resources and labor relations from Michigan State University.

    Zobacz bio
  • Paul Phillips Paul Phillips

    Wiceprezes Sprzedaży Międzynarodowej

    Jako wiceprezes Działu Sprzedaży Międzynarodowej, Paul Phillips rozwijał rynek aparatów słuchowych na całym świecie. Przez ostatnie 24 lata, Phillips zdobywał doświadczenie w firmie Starkey w wielu oddziałach, w róznych zakątkach ziemi: Stanach Zjednoczonych, Europie i Nowej Zelandii. Dzięki pracy w sprzedaży, marketingu oraz obejmując różne stanowiska w detalu, doskonale wie, w jaki sposób i dlaczego powinniśmy zapewniać lepsze słyszenie wszystkim ludziom na świecie.

    Zobacz bio
  • bio_heinz_ruch Heinz Ruch

    Chief Business Development Officer

    Heinz Ruch, a hearing industry veteran, serves as Starkey’s Chief Business Development Officer.

    In his role, Heinz Ruch leads corporate strategies aimed at growing and developing Starkey’s global footprint. He also oversees Starkey’s US networks, Audibel and NuEar, and its third-party business unit, American Hearing Benefits. With his 20 years of hearing industry experience, including his most recent leadership position as President and CEO of a major hearing aid retailer in the US, Heinz Ruch brings invaluable experience, leadership and knowledge to Starkey.

    Prior to moving to the United States in 2008, Heinz Ruch worked in Germany, Switzerland and Austria in executive-level positions within some of the industry’s leading organizations. He is accomplished in acquisitions, new-market entry, reorganizations and turnarounds, and rapid growth and expansion strategies. He received his Bachelor of Business Administration from the ZHAW University of Applied Sciences, and his Commercial Banking Diploma from UBS, Zurich, Switzerland. He became a US citizen in 2018 and is fluent in English, German and French.

    Zobacz bio
  • bio_michael_scholl Michael Scholl

    Chief Compliance Officer and Executive Vice President of Corporate Relations

    As Chief Compliance Officer, Michael Scholl provides leadership for the assessment, planning, development, implementation, and evaluation of the enterprise global compliance program. He works closely with teams across the organization to identify, mitigate, and remediate risk – all while promoting Starkey’s overall culture of compliance.

    In addition, Michael Scholl serves as the Executive Vice President of Corporate Relations. In this role, he leads Starkey’s government relations and public policy efforts related to state, federal, and global legislative and regulatory priorities, as well as, Starkey’s efforts to build strategic partnerships with non-profits, corporations, and consumer organizations within our local community and beyond.

    Michael Scholl brings more than 15 years of leadership in both the private and public sector. Prior to joining Starkey, he led a Twin Cities-based consulting firm that specialized in providing strategic advice in the areas of coalition building, regulatory compliance, lobbying, government relations, message development, and paid media.

    Michael Scholl received his B.A. in political science from Denison University.

    Zobacz bio
  • Tom Ting Thomas Ting

    General Counsel

    Tom Ting holds 14 years of extensive legal and business experience gained in various company settings. During his time as General Counsel at Sun Country Airlines, he provided legal counsel and business consultation to management teams.

    Prior to Sun Country, Tom Ting held essential counsel positions at Moneygram International, Polaroid Corporation and Petters Group Worldwide. He received his Juris Doctorate from the University of North Carolina School of Law, and he holds a B.A. in medical ethics from Davidson College.

    Zobacz bio
  • bio_chris_vanguilder Chris Van Guilder

    Chief of Staff

    Chris Van Guilder serves as the Chief of Staff at Starkey, where he has worked since 2013. In this position, he manages company-wide programs, events and strategic initiatives that impact Starkey’s position in the market and improve employee experience. Chris Van Guilder works with Starkey’s executive team, vice presidents and employees at all levels to provide leadership and counsel on global market growth initiatives, internal organizational alignment and development, change management, and the creation and execution of the company’s strategic plan.

    As a relationship builder and strategic partner within the leadership team, Chris Van Guilder provides operational support and integrates himself within the organization to assess and resolve obstacles to success. By facilitating efficiency, alignment and productivity between Starkey’s leaders and its 6,000 global employees in more than 26 countries, he’s helped make the company a global leader in the hearing aid industry.

    Prior to Starkey, Chris Van Guilder developed extensive experience in communications, project and event management, and team development through work in politics. He earned his bachelor’s degree in political science from Saint John’s University (MN).

    Zobacz bio